Massamoord van dolfijnen in Denemarken?

November 23, 2008 · BLOG · 140 comments

Normaal gezien besteed ik nooit aandacht aan kettingbrieven, maar bij het zien van deze mail ga ik toch de wenkbrauwen fronsen.

Op de Deense Faroe Eilanden vindt, volgens deze kettingmail, ieder jaar een ritueel plaats waarbij jonge jongens intelligente dolfijnen afslachten in een soort volwassenheid initiatie. Zoals de foto’s tonen is dit een bloederig tafereel.

schande-over-denemarken.jpg

 
 
140 Reacties
  • Met lichte verontwaardiging lees ik bovenstaande tekst. De echte naam is niet Calderon maar wel Griend of Pilot Whale in het Engels.

    Het blijft echter een regelrechte schande dat dit dier massaal wordt gedood in de Faroer Eilanden!!!!!!!
    De vergelijking met de slachting van koeien, schapen… gaat dan niet op. Behoefte aan voedsel ok, maar je gaat me niet wijsmaken dat dit in de 21ste eeuw het basisvoedsel hoeft te zijn voor deze mensen in de Faroereilanden. We leven immers niet meer in de middeleeuwen. Visvangst is geen probleem voor mij, maar geen bedreigde dolfijnen of walvissen!!!!!!!

    Een regelrechte schande is het, het moorden van onschuldige, hulpeloze grienden moet stoppen en wel zo snel mogelijk, dus ik zou iedereen aanraden om wel degelijk een petitie te ondertekenen, om dit onrecht uit de wereld te helpen!!!!

    Comment | November 27, 2008
  • van bogaert erik

    schandalig wat hier gebeurt, mensonwaardig, en als er personen zijn die dit zien als een gewone visvangst ben ik beschaamd in hun plaats !!

    Comment | November 27, 2008
  • Jozef

    Wat een idioten.. kreeg vandaag ook de mail en schrok toch wel.. Waar of niet waar… het zijn wrede beelden/foto’s en of het nu om een visvangst gaat .. HET IS BEESTACHTIG!! Idioten die dit deze lieve dieren aandoen! Heb er geen woorden voor… Jozef

    Comment | November 28, 2008
  • Hallo Walter,

    Via-via -via -via is dit bericht ook bij mij terechtgekomen.

    Naast de punten die je aangeeft heb ik nog meer:

    Over het afslachten van dolfijnen in “Denemarken”……. Daar wil ik toch iets rechtzetten.

    De Faeröer-eilanden zijn een zelfstandig land, onder protectie van Denemarken, net iets zelfstandiger dan de Antillen zijn van Nederland.

    Het is dus NIET Denemarken. De kreet “Schande aan Denemarken” staat in dit verband gelijk aan “Nederland is een corrupte boevenbende” wegens de puinhoop op de (Nederlandse) Antillen.

    Dat het zwartmakerij is, wordt mij heel erg duidelijk als ik de link intik die onder de foto’s staan:

    http://www.lail-alsahara.com/

    Heb je link wel gekeken ? Dan snap je ook het enthousiasme dat die Arabieren hebben om de Denen zwart te maken. Weet je de “Cartoon-rel” nog ? Voor het maken van een spotprent van de profeet wordt de tekenaar met de dood bedreigd !!! Deze islamieten willen maar wat graag iedereen die het niet met hun eens is, afslachten zoals de dolfijnen in Faeroer en niet te vergeten ook in Taiji (En dat is echt wel onderdeel van Japan) Theo van Gogh weet er alles van, en Kurt Westergaard leeft nog steeds ondergedoken.

    Ik ben het volledig eens met je dat deze ketting-brief gewoon een HOAX is !!!!

    Als je echt iets wil doen, ga dan de Sea Shepherd steunen.

    http://www.seashepherd.org/dolphins/dolphin-captivity.html

    http://apps.facebook.com/causes/113921?m=de0957a2

    De Sea Shepherd neemt tenminste actie waar Greenpeace het laat afweten…

    http://www.seashepherd.nl/news/media_081104_1.html

    mvg
    Menno

    Comment | November 29, 2008
  • esther klein entink

    Schandalig dat ze dit doen.
    Ik heb hier geen woorden voor.
    Ik schaam me dood voor de mensheid.

    Comment | November 30, 2008
  • walter

    @Menno

    Bedankt voor je bijdrage! Het duurde even voor het online kwam, omdat comments met veel links omwille van spam eerst door een moderatieronde moet.

    Comment | November 30, 2008
  • Well done for putting this revolting, shocking and unforgivable information and photographs on your website. The fact that these animals are so trusting and beautiful should put each and every one of these people to shame. To those who argue they do it for food and survival is laughable.
    I am so sadened and sickend by my fellow hu,an beings sometimes. I wonder if these people believe in karma?

    Comment | December 9, 2008
  • Dallas Jones

    This is a shock to me. I thought Denmark was supposed to be a civilized country! Well, this really disproves this theory.
    remember- ‘The greatness of a nation and its moral progress can be judged by the way its animals are treated’. Mahatma Ghandi

    Comment | December 11, 2008
  • Pierre Van Cauteren

    Nutteloos dieren doden (d.w.z. zonder het inzicht ze als voedsel, of voor de voedselindustrie te gebruiken) is niet alleen schandalig maar ook laf. Laf vanwege het feit dat die dieren NIET OPGEWASSEN ZIJN TEGEN DE WAPENS WELKE DE MENS GEBRUIKT. Laat ons beginnen in eigen boezem te kijken. OOK IN BELGIE heeft men het jachtseizoen. Welk nut heeft het om onschuldige dieren, gevogelte, herten, everzwijnen en noem maar op, van op afstand neer te knallen? En daarna te juichen dat men een goede jacht had… De mens is inderdaad het grootste roofdier op aarde als het daar op aan komt… Meer is daar niet over te zeggen tenzij dat op enkele uitzonderingen na, roofdieren doden om te eten en te overleven.

    Comment | December 12, 2008
  • angelo

    Tja, ik ben ook sprakeloos; dienen die dolfijnen als voedsel? Een beschermde diersoort, dat in een massaal bloedbad (want het is toch geen ketchup wat daar vloeit) gedecimeerd wordt. Dit is geen zwartmakerij; foto’s liegen niet..

    Comment | December 17, 2008
  • jose koeckhoven

    Loodswalvissenslachting

    Ieder jaar worden op de Faroe-eilanden ongeveer 1500 Loodswalvissen op brute wijze geslacht. Nog in leven worden deze loodswalvissen op brute wijze doorboord met stalen haken en op de wal getrokken. De bevolking van Faroe doodt ook andere kleine walvissen, dolfijnen en bruinvissen. Deze zachtaardige schepsels worden in baaien gedreven en gedood door de eilandbevolking met behulp van 15 cm grote walvismessen en zware stalen haken, de zogenaamde hijshaken.

    Eerst wordt de hijshaak in het walvisvlees geslagen, waarbij vaak diepe wonden worden veroorzaakt en soms zelfs het spuitgat wordt doorboord. Onder hevige pijn wordt het dier met behulp van een aan de hijshaak gebonden touw naar de wal gesleept. De bevolking zet het mes net achter het spuitgat en probeert zo de hoofdslagaders en het ruggenmerg door te snijden. Dit kan een paar minuten in beslag nemen. Maar als de walvis teveel tegenspartelt, of de doder onervaren (of zelfs dronken) is kan het lijden veel langer duren. Geen walvis ontkomt aan deze kwelling. Hele families, met inbegrip van zwangere moeders, worden in een paar uur afgeslacht.

    Niet echt zonder pijn geloof ik dus!!!

    Comment | December 23, 2008
  • Janne van Excel

    Dit is gewoon niet normaal meer, de mens wil de wereld verbeteren maar verslechteren dit alleen maar. Het enigste wat ik hier over kwijt wil is dat die mensen is aangepakt moeten worden, en SNEL!

    Comment | January 6, 2009
  • bart

    Betreft de vergelijking met slachthuizen sla je de bal toch wel mis, Walter. In een slachthuis worden de de dieren eerst verdoofd (buiten bewustzijn gebracht) alvorens gekeeld te worden (behoudens rituele slachtingen, wat dan ook niet goed gepraat kan worden). Deze intelligente dieren worden bij volle bewustzijn (en die staat op een hoger niveau dan die van onze klassieke nutsdieren)de nek overgesneden. Dat die dieren in enkele seconden tot max enkele minuten dood zijn, daar geloof ik geen snars van. Zij bloeden gewoon dood, hetgeen bij dieren van die grootte minutenlang duurt vooraleer ze het bewustzijn verliezen. Bij een rund van 1000 kg duurt deze doodstrijd al minuten… En dan spreek ik nog niet van de pijn die deze dieren ondergaan bij het maken van de insnede door de enorme spier en vetlaag + het ruggenmerg. Geloof mij dan maakt het echt niet zoveel uit of die haak bot of scherp is, hoor. Kortom, zo’n dier kan je gewoon niet humaan doden, dus moet je eraf blijven! Dit kan je gewoon niet goedpraten, dit is mensonterend!! Ik heb de indruk dat dat Wikipedia artikeltje nogal tendensieus is…

    Comment | January 9, 2009
  • walter

    @Bart

    Bedankt voor je bericht. Je hebt gelijk. De huidige wetgeving voorziet alleen voor rituele slachtingen een uitzondering op de algemene verplichting tot voorafgaandelijke bedwelming van de dieren. Een passend (recent) perbericht van GAIA daarover vind je hier: http://www.gaia.be/ned/control.php?&topgroupname=&groupname=pb179

    Ik blijf wel bij mijn standpunt dat de kettingmail veel meer tendentieus is dan het wikipedia artikel, waardoor ik het gevoel heb te worden gemanipuleerd. ;-)

    Comment | January 9, 2009
  • vaska

    main good!

    Comment | January 9, 2009
  • ML

    Helemaal eens met MENNO, Ik heb eigenlijk precies hetzelfde te melden… het is niet eerlijk omk een land naar beneden te halen.

    LEES DIT EENS!!….deze foto’s zijn naar mijn idee degelijk als WRAAKACTIE gepubliceerd. Als wraak op de spotprentjes. KLIK DE LINK onder de foto en http://www.lail-alsahara.com hopelijk gaat er weer een belletje rinkelen. ..FREAKY..!!Het neemt niet weg wat er allemaal gebeurd. Maar hier wordt Denemarken omlaag gehaald en de schuld gegeven en dat is precies wat de mensen achter deze wraakactie je willen laten geloven en via mail misbruik maken omdat je deze gevoelige beelden natuurlijk wilt delen!!! De Faroer Eilanden heeft een zelfbestuur en ligt ergens onder ijsland en ver van Denemarken uit de buurt en deze slacht is een traditie van het eiland en NIET van Denemarken. Het is netalsof Je Nederland kwalijk neemt, waneer er op de Nederlandse Antillen iets gebeurt. Dus echt zielige wraakactie om een land naar beneden te halen. Daarom lijkt het me beter om klaagbrieven te sturen naar De Faroer Eilanden zelf ipv Denemarken. Heb zojuist op tv gezien dat ze in JPN levend zeedieren op de hete bakplaat leggen… Dat is toch vreselijk. Verder is deze traditie van slachten van dolfijnen ontstaan volgens bronnen omdat er in het begin veel vraag uit Japan was voor dolfijnvlees. Dus Go Denmark!! en Boe!!! Faroer Eilanden!! Foei…

    Faroer Eilanden is GEEN lid van EU

    Comment | January 9, 2009
  • Miranda

    vreselijk wat een bloedbad . kunnen ze die gasten daar niet op dezelfde manier aan een haak slaan en aan een touw de zee intrekken achter een bootje meesleuren. die mensen zijn echt meedogenloos hebben geen gevoel en dat alleen om hun mannenlijkheid te tonen !!! krijg een brok in mn keel bij deze foto’s . smerig volk daarzo !!!

    Comment | January 13, 2009
  • vreselijk wat een bloedbad . kunnen ze die gasten daar niet op dezelfde manier aan een haak slaan en met een touw de zee intrekken achter een bootje meesleuren. die mensen zijn echt meedogenloos hebben geen gevoel en dat alleen om hun mannenlijkheid te tonen !!! krijg een brok in mn keel bij deze foto’s . smerig volk daarzo !!! Ik hoop dat hier wat aan gedaan kan worden !

    Comment | January 13, 2009
  • san

    en wat gaan en kunne we er NU aan doen, als iemand een idee heeft verneem ik t graag via walter’s (danke)blog,
    gaan we de volgende keer er tussen in staan als t nog eens gebeurd??? of kunnen we doneren om dit te stoppen???

    Comment | January 14, 2009
  • michel

    Walter, als je nou zo’n blogje open, doe dat dan goed, want dit slaat echt nergens op. Je zegt zelfs: “”Bovendien, in tegenstelling tot de verontwaardiging die de beelden in eerste instantie oproepen, worden de dieren zo humaan mogelijke gedood. Niet anders dan hoe wij in onze streken kippen, koeien en ander vee slachten”". HAHAHA.. tjonge jonge, alsof ze hier in slachthuizen zo HUMAAN moelijk gedood worden, laat staan in leven woren gehouden. Tuurlijk is het enigzins hypocriet, als je het anders zou verwoorden althans, maar goed, als de mens dan TOCH een stukkie vlees wilt, laten we het dan aub bij die paar kippen, runderen, een smak vis en varkens houden. Die dieren hebben al genoeg te leiden door ons toedoen, maar dan hoeven wij het toch niet maar oogluikend goed te keuren dat dolfijnen ook nog een de dupe zijn? Je moet ergens een grens trekken. Het is zelfs zo dat die dieren die uiteindelijk in de supermarkt komen te liggen niet echt met het uitsterven worden bedreigd of wel? En dat ze ook maar enigzins intelligentie vertonen… MOEHHH…. hehe… Maar goed, intelligentie zou niet de boventoon moeten voeren in een beleid wat vlees keuze en voorbereiding aangaat..ghe.. Maar dolfijnen worden nu eenmaal anders benaderd door de geest van de mens, iig die van de westerlijke, the people of the sea, ze hebben iets mysterieus, alsof zij en niet de apen onze voorvaders zijn, sommige dieren zijn gewoon heilig en dat is denk ik niet zomaar. Daarom is het niet echt vergezocht dat er zo’n kettingbrief het net op wordt geknald….dunkt mij althans…. Van mij mogen ze allemaal in een grote pot met zoutzuur die stoere knapen van de terreureilanden.. ;) Ciao!!

    Comment | January 16, 2009
  • Els

    Als je een simpele zoekopdracht uitvoerd op Caldéron tropical gaat het wel degelijk om deze Dolfijn soort. Een kettingbrief of niet, dat de foto’s van een Arabische site komen of niet, of het om Denemarken gaat of niet, of het een ritueel is of niet of dat het om voedsel voorziening gaat of niet: HET IS SCHANDALIG DAT DIT GEBEURT EN WIJ MENSEN ZIJN HIER VERANTWOORDELIJK VOOR! Er zijn al meerdere petities voor geweest, maar of dat helpt… Wij mensen zijn de wereld op allerlei manieren kapot aan het maken!

    Comment | January 16, 2009
  • walter

    Deze vorm van manipulatie is zou oud als de weg naar Rome.
    Maarja… Wat baten kaars en bril, als den uil niet zienen wil.

    Comment | January 18, 2009
  • Tsja

    En nou is zelfs al de Partij voor de Dieren ermee aan de haal gegaan… nog een reden om er niet op te stemmen…

    Comment | January 29, 2009
  • Lulu

    Vis is heerlijk voedsel en ik lust graag ‘n visje..maar ze bij tientallen afslachten? nee, vind ik niet normaal!
    En aan Menno:“Nederland is een corrupte boevenbende” wegens de puinhoop die ZIJ jaren terug v/d (Nederlandse) Antillen hebben gemaakt! Dank aan Piet Heyn en Peter Stuyvesant! Boeven en zeerovers waren en zijn “DE NEDERLANDERS” nog steeds!!The White collar-crimenelen!Heb van velen gehoord!

    Comment | March 25, 2009
  • Lulu

    FOEI 3x ML, jij zegt: Helemaal eens met MENNO, Ik heb eigenlijk precies hetzelfde te melden… het is niet eerlijk om een land naar beneden te halen…en iets verderop haal ook jij de Ned. Ant. door ’t slijk door te zeggen: Het is net alsof Je Nederland kwalijk neemt, wanneer er op de Nederlandse Antillen iets gebeurt…
    De Ned. Ant. hebben precies dezelfde wetten als Ned. en Ned. heeft nú nog steeds toezicht op de Antillen en kunnen indien nodig, ingrijpen! Ned. heeft daar járen hun zakken gevuld! Tot er niets meer te halen viel..ja-ja zó zijn Nederlanders-altijd uit om te plunderen! Kijk maar naar Indonesië, Afrika, Suriname en andere landen…Trouwens, Sint Eustatius de op 1 na kleinste eiland v/d Bovenwinden, werd vroeger “de gouden rots” genoemd en Nederlander hebben toén hun zakken gevuuuld!!! Je wilt ’t niet weten! Maar…en nú komt ‘t…weet je dat Ned. al járen “afgedankte medicijnen” naar ’t ziekenhuis en de(enige) huisartspost aldaar stuurt? Dat doen ze ’n paar x per jaar..en weten jullie dat de mensen aldaar voor water v/d regen afhankelijk zijn? Om in je huis stromend water te hebben MOET je ’n regenbak hebben met ’n waterpomp..ach..ik zal ’t maar tot hier laten…

    Het ware te wensen, dat alle mensen, alvorens te spreken
    hun eigen (Nederlanders) gebreken eens beter bekeken..
    dan zouden ze ’t laten
    over anderen te praten
    …..groetjes

    Comment | March 25, 2009
  • Sylvain Vaes

    IK haat deze mensen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!wat is dat voor een barbaars gedoe!!!

    Comment | May 2, 2009
  • joe

    whales and seals are on this earth as a food source the seal population are so many that they are a danger to themselves.greenpeace don’t care about the hunt they want the money given to them by rich people who don’t know a seal from a cat.

    Comment | May 4, 2009
  • Vanlee Rony

    Wraakactie of niet. Denemarken of een aanverwant schiereiland of niet. Traditie of niet. Japan als oorzaak of niet.Het is een West-Europees land waar mensen zogezegd niet meer als holbewoners zouden leven. En dan denk ik dat het allerminst gepast is dat diezelfde Denen de wereld een lesje godsdienstonderricht willen geven en dan nog wel via zogenaamde kunstzinnige cartoons

    Comment | January 7, 2010
  • edith

    Jezus
    or oh god
    dont play with your food, thou shalnot doto others…

    is dit een initiatie tot psychopaat?
    verschrikkelijk

    Comment | February 18, 2010
  • Irene Hoekstra

    SCHANDALIG… de mensheid moet zich schamen… dit is gewoon echt om te janken, moorden voor de FUN… dit is toch 2010 en niet de middeleeuwen?
    We zouden toch beter moeten weten…

    Zijn er petities online die getekend kunnen worden??? Ik heb vandaag een email ontvangen om een petitie te tekenen per mail, maar in die losse mails geloof ik niet zo. Graag wil ik er alles aan doen om dit soort onzinnige moorden (waar dan ook ter wereld) te stoppen… en dan betreft het niet alleen het vermoorden van deze dolfijnen, maar alle onzinnige moorden op onschuldige dieren… De mens het wreedte dier op deze wereld, of beter gezegd het wreedste en wraakzuchtigste wezen dat er op deze planet rond loopt…

    Comment | March 15, 2010
  • Willem Corstiaans

    Van mij mogen ze deze rituelen afschaffen, dit is niet normaal in deze tijd, schandalig.

    Comment | March 26, 2010
  • Margit Kaspers

    dit moet ophouden

    Comment | April 12, 2010
  • Berth Dijkstra

    het wordt weer bevestigd: ik schaam mij voor de mens!
    wat ontbreekt er bij deze lieden?? moreel besef? of gewoon verstand?
    de Nederlandse regering zou hier zwaar tegen moeten protesteren bij de Deense regering!
    De Dieren zijn dus weer eens het slachtoffer!

    Comment | April 13, 2010
  • Gert Brouwer

    Walgelijk , dit moet onmiddelijk stoppen en deze slachters moeten
    juridisch vervolgd worden .
    De Deense ambassadeur moet hierop aangesproken worden .

    Comment | April 15, 2010
  • saskia vd hoest pleging

    Wat moet ik hier nog van zeggen ,leedvermaak!
    Afmaken moet je ze met hun gestoorde gedrag.
    En mensen Denemarken niet op vakantie naar Denemarken boycot dit land .

    Comment | April 18, 2010
  • Patricia ter Haar

    Walgelijk! Dit kan niet waar zijn dat dit gewoon geaccepteerd word.
    Dit moet stoppen en zo snel mogelijk.

    Comment | April 19, 2010
  • Laat eens zien dat je een vent bent…
    Denemarken komt binnen via een mailtje, een onsmakelijk mailtje, een afgrijselijk mailtje, een onvoorstelbaar gruwelijk mailtje.
    Je gaat twijfelen aan het mens zijn, iets voelen voor een aantal medemensen, althans zich mensen noemend. De eerste uitdrukking wanneer je de foto’s ziet, beesten die zo iets aanrichten. Maar beesten doden om te eten, om te blijven bestaan, honger gestild en dan ergens lekker gaan liggen slapen, totdat de knaaggeluiden uit de maagstreek het weer eens noodzakelijk maken om te scoren, genoeg en niet meer en de restjes zijn voor een andere categorie, de aaseters voor de eerste restanten en de kleinsten onder de diersoorten voor het compleet opruimen der restjes. Allemaal gevoed en gelukkig, niet meer en niet minder, morgen zien we wel weer.

    Nee, een stelletje Denen, afkomstig van een eiland ergens voor de kust, een eiland waar nodig eens tussen de oren gekeken moet gaan worden, voer voor de psychiaters, voor maanden, wat jaren werk.
    Als bewijs dat ze inmiddels een vent zijn geworden, ballen in de broek hebben gekregen, ballen in hun hersenpan zou hier eerder op z’n plaats zijn. Wat een stel achterlijke idioten, mensen die vrij rondlopen over dat stukje land net boven de zeespiegel, stop eruit en afzinken met alles er op, heel diep. Jaarlijks vieren de tieners, de ballenkrijgers, het feit dat ze volwassen zijn geworden met het ‘ritueel afslachten’ van dolfijnen, grienden.
    Honderden van deze dolfijnen worden door middel van grote haken en messen twee tot driemaal goed stevig ingesneden en zijn niet direct dood en sterven langzaam, onder een grimmig huilen, het huilen als van een pasgeboren kind, in hun eigen bloed.
    Bewijzen dat je een vent bent geworden, oké, ga je gang en neem die zelfde vleeshaak en begin eens bij de ballen, flinke halen gauw thuis, er bijna af, nog net laten bungelen. Als ze dan beginnen te huilen, óh moeder wat wordt het heet tussen de benen, het laatste balletje laten rollen, stuiteren en voeren aan de vissen, als speelbal voor de dolfijnen. Aantonen dat je een vent bent, vechten met de beer was vroeger een aardige, ook niet altijd even vredelievende, attractie op de kermis voor kerels. De beer kon namelijk redelijk fors uithalen, alleen als het mis dreigde te gaan greep de berenbegeleider in en werd de beer op niet zachtzinnige wijze terug gefloten. Maar weerloze dolfijnen, uiterst vredelievende beesten, gebruiken als vertoon van macht zijn bezigheden waar de een normaal mens van over zijn of haar nek gaat.
    Een wanstaltige vertoning begaan door mensen, waarvan er mogelijk in het dagelijks leven leraar zijn die kinderen staat te vertellen over het behoud van de regenwouden en respect voor het milieu moeten hebben, anders gaat het niet goed met de wereld. Daar op dat stukje Deens, waar blijven de anders zulke natuurliefhebbende, grondgebied is en gaat het eens per jaar dus fout, goed fout.

    Voor de rest gewoon nooit meer omkijken naar de restanten van deze ‘mens’ en zo zal na een aantal jaren dit Deense Faroer Island-ras uitsterven door gebrek aan voortplanters, aan kerels met ballen. Misschien kan de beroemde Deense cartoonist er een A-viertje aan wagen, een dankbaar onderwerp en de Fatwa kan uitsluitend komen van balloze wezens zonder hersens, ver weg op een eiland en vormt dus niet direct een bedreiging voor hem.
    Mede namens de griendtjes, hartelijke dank voor de vele speelballen, voor een onbezorgde tijd en we leven nog lang en gelukkig, zonder deze Denen graag.

    Comment | April 19, 2010
  • Trudy

    Hoe halen de mensen het in hun hersens omdat te doen .
    Het is in 1 woord SCHANDALIG!
    Onmiddelijk stoppen ermee .
    Wat een stelletje idioten .

    Comment | April 21, 2010
  • Yozah

    we weten dan nu al dat het de Faroer eilanden zijn. Kon het me van Denemarken ook al niet voorstellen.
    Het is walgelijk dat dit toegestaan wordt daar is iedereen het wel over eens.Wat een idioten ook die erbij staan te kijken.
    Het wordt ook wel eens tijd dat er een filmpje de ronde gaat doen over de bio industrie. Wat daar gebeurd veelt het daglicht ook niet.

    Comment | April 21, 2010
  • C de Herder Hermsen

    moordenaars

    Comment | April 21, 2010
  • Desiree

    Hoi,

    ik heb een mail gehad over deze grwuelijke bezigheid
    maar las dat je ergens kon tekenen tegen deze daad,
    helaas heb i kde mail verwijderd kunnen jullie me helpen?
    Waar moet ik tekenen??
    Dank je Desiree

    Comment | April 21, 2010
  • marianne rooth

    vreselijk,ongelooflijk wreed!

    Comment | April 21, 2010
  • Marieke

    Dit is werkelijk te gruwelijk voor woorden. Dat dit bestaat? Afgelopen jaar heb ik deze prachtige Pilot Whales in Canada gezien en werd er helemaal blij van.
    Hoe kunnen we zinloos geweld als dit stoppen? Dat er mensen bestaan die dit over hun hart kunnen verkrijgen? Respectloos en onnodig.
    Ik ben er echt ziek van.

    Comment | April 22, 2010
  • Pieter

    Ook ik kreeg deze info vandaag binnen.Heb het door gestuurd naar al mijn kennissen. Schandalige actie van wie dan ook.

    Comment | April 22, 2010
  • Hennie K

    Hoe is het toch mogelijk dat ze die arme dieren gewoon afslachten.
    Wat laf en zinloos!
    Stop,de dierenleed.

    Comment | April 22, 2010
  • sterbloem

    wist al lang dat bij de denen een steekje los zat

    Comment | April 23, 2010
  • hilbert a

    het is schandalig wat de mensen daar doen als het maar om olie ging dan waren de wereld leiders wel druk om dat te stoppen.

    Comment | April 23, 2010
  • Paula-NEDERLAND

    Ik begrijp dat er in de oudheid en nog in sommige DERDEWERELD-LANDEN rituelen plaatsvinden voor jonge mannen naar volwassenheid…maar kan t in deze moderne wereld dan geen alternatief zijn voor deze wrede massaslachtingen???en dat nog wel in EUOPA!!!SCHANDE!!!!
    _______WIJ LEVEN IN 2010__________

    Comment | April 23, 2010
  • Pascal Netherlands

    Gevoelloos!

    Comment | April 23, 2010
  • peter

    geen idee hoe ik mijn woede voor deze vreedheden onder controle moet houden, als je in god geloofd, dan zou je toch geen reden kunnen bedenken waarom de mens dit idiote moorden afslachten zomaar kan doen. als je nagaat dat er op de wereld geen enkel wezen is wat zo barbaars en medogenloos is als de mens. als er een eind komt aan de mensheid, door ziektes of weet ik veel, zal de natuur deze enorme fout ( lees het creeren van de mens ) toch zeker goedmaken. dan zal de mensheid op gruwelijke wijze aan zn eind komen, er zou een virus moeten komen, waar iedereen mee besmet wordt en waar je minimaal een jaar lang op ellendige manier heel langsaam aan sterft. met visioenen van de gruweldaden die wij als mens op de dieren uitoefenen. met recht durf ik hardop te zeggen dat de gehele mensheid totaal maar dan ook totaal bedorven is, en ik mij schaam, diep schaam om zo een dom oninteligent mens te zijn ( welk intelligent wezen vernielt zijn eigen leefomgeving met zo een rap tempo en verzint er steeds manieren bij om dit nog desastreuser en nog sneller te doen) omdat ik persoonlijk hou van het leven en dit met enorm veel respect voor de dierenwereld doe, heb ik mijzelf nog niet omgebracht, maar me ervoor schamen zeker wel.
    is getekend, een machteloze ( mens, bah….)

    Comment | April 25, 2010
  • marlous

    Of het nu in Denemarken is of ergens anders. En kan mij het schelen dat het plaatsen van de foto’s een wraakactie van wie dan ook zou zijn.
    Het feit is dat het doden van deze dieren op deze manier barbaars is en dat ik misselijk word bij de aanblik daarvan. Ik geloof in de goedheid van de mens, maar het wordt steeds moeilijker dit te blijven zien als je weer eens geconfronteerd wordt met de donkere zijde van de mens.
    Ik eet al lang geen vlees meer, ik geloof dat de vis ook maar eens van mijn menu moet……..

    Comment | April 26, 2010
  • demi

    zijn het focking mongolen of zo zomaar die arme slimme dolfijnen doden ik vind dat nederland er iets tegen moet doen

    Comment | April 28, 2010
  • B.L. Postma

    Ik kan hier echt om janken. Wat moeten we doen om dit te stoppen!!!
    De wereld van mensen is ZIEK!!!

    Comment | April 29, 2010
  • Peter van de Ven

    Als ik dit zie wordt ik misselijk van kwaadheid, hoe ziek moet je als mens en regering zijn om dit te doen of toe te staan!
    Ik wens eenieder die aan deze moordpartijen meedoet, het aller allerslechtste toe!
    Hoe kunnen we deze dwazen stoppen!!!!

    Comment | April 29, 2010
  • Patrick

    HOAX of niet, Denemarken of een kolonie, al die argumenten doen voor mij totaal niets af aan het feit dat dit soort ‘tradities’ niet keihard worden afgestraft. Veel mensen hebben het over ‘mens en dier’; die hebben blijkbaar nooit biologie gehad. Er bestaat alleen maar plantaardig en dierlijk leven hier. Een mens is een diersoort! Helaas veel te intelligent en vooral veel te arrogant om te denken dat we meer zijn dan die dolfijnen of wat voor dier dan ook! Doden om te eten, helemaal goed, dat is de natuur. Maar doden voor een traditie of uit een overtuiging bewijst alleen maar gebrek aan enige intelligentie! Dat zijn de beesten! Daar moet de doodstraf op staan!

    Comment | May 2, 2010
  • Marion Stibbe

    Er zijn ook verhalen dat het niet helemaal klopt, niettemin, de foto’s zijn dermate verschrikkelijk dat ik het heb doorgestuurd aan iedereen die ik ken, want als dit anno 2010 gebeurt dan zijn we niet veel verder gekomen sinds de …..oertijd???
    Wat er op deze aardbol met dieren wordt uitgehaald maakt me letterlijk onpasselijk. Beschaving is ver te zoeken..blijven knokken dus!!!!

    Comment | May 3, 2010
  • Onno

    Bringing mortal wounds without finishing the creatures ‘off’ so they can die in agony brings humanity, and certainly young men down.
    Stop. Now. Nu excuses from Nippon, Denmark or Spain. Same for bull “fights

    Comment | May 3, 2010
  • Hans van Holland

    Laat deze schofterige “historische” slachting DIRECT stoppen!!!! Niet te geloven dat dit nog steeds kan in Europa van 2010!!! Onmiddellijk acie, zowel diplomatiek als met actie. Dit is verschrikkelijk, ik wordt hier helemaal misselijk van! Wat n waanzin, BAAH ze moeten die gasten zelf zo’n mes in hun nek leggen, dan is t snel afgelopen, WALCHELIJK!!! Stuur dit door naar iedereeen die je kent, zodat er druk komt op mensen die dit autoriseren.
    HAns Holland

    Comment | May 3, 2010
  • Dit is te naar voor woorden….

    Comment | May 4, 2010
  • anja v w

    Erg ontdaan van het zien van de beelden. Het is afschuwelijk dat dit soort slachtingen plaatsvinden. Het is goed dat dit onder de aandacht gebracht wordt. Mail de beelden door…. en laat het iedereen zien. Misschien kunnen we met z’n allen druk uit oefenen zodat dit soort slachtingen stopt.

    Comment | May 4, 2010
  • kirstel

    @ Menno steek het maar weer op de arabieren goed hoor…. de mensen die ik op de foto’s zie lijken allesbehalve arabieren maar goed….. dit is te gruwelijk voor woorden er moet dringend eens een einde komen aan dit soort slachtingen

    Comment | May 4, 2010
  • kelly

    dat is heel erg wat ze doe met die beesjes die moeten ze laten leven dat is smeerig dat ze zo iets doen je moet voor die dieren respekt hebben die die vallen de mens toch ni aan

    Comment | May 4, 2010
  • W van Opz

    Goede info deze kritische note, evenals de informatie van de persoon die terecht wijst op de link naar de Arabische site versus het zwart maken van Denemarken.
    Hartelijk dank!

    Comment | May 5, 2010
  • vincent

    Walgelijk, dat dit gebeurt in een dacht ik :geciviliseerd land als Denemarken. Zijn dit Europeanen ? Aan iedereen laten zien….., hoe pijnlijk ook, dit moet zo snel mogelijk stoppen!!!

    Comment | May 5, 2010
  • Brem

    Hoe zal het vlees smaken? Waarschijnlijk naar kip…

    Comment | May 6, 2010
  • Maarten

    Hmm… ik lust wel een stukje…

    Comment | May 10, 2010
  • Mahsa

    I hate Denmark…………………………….. I hate all people of Denmerk. SHAME ON YOU, SHAME SHAME

    Comment | May 11, 2010
  • Edwin

    Dit moet stoppen!!!

    Dit walgelijk en gruwelijk.

    Mensen dit zijn hele bijzondere dieren met geweldige energie instaat heel veel te geven.
    En dan doen mensen dit? Dit is pure moord. Dit verder nergens anders mee te maken.

    Comment | May 11, 2010
  • jolanda

    wie weet wat gaan we er aan doen. wanneer in het jaar gebeurt dit? Weet iemand dat?

    Comment | May 13, 2010
  • Petra Vermeer

    Dit is walgelijk !
    Waarom krijg ik nu een grote zin om hun voor de lol af te slachten.
    Dit moet echt stoppen !!!
    Petra Vermeer

    Comment | May 13, 2010
  • ray

    niet normaal viese hoeren naaiers

    Comment | May 14, 2010
  • wat een barbaarse lafheid, dat je na dit ritueel nog man genoemd wil worden. stelletje gefrustreerde eikels zijn het.

    Comment | May 15, 2010
  • Reinoud van den Broek

    Ik kreeg deze mail ook. In de 21ste eeuw is dit barbaars en het doet er in het geheel niet waar dit bericht vandaan komt. De Faroer/Denemarken geen “achterlijke” derde wereldlanden. Indien dit waar is, en alles wijst daarop, dan moet je je verantwoordelijkheid nemen en actie ondernemen. Onze bio-industrie, die overigens inderdaad moet worden afgeschaft, en de bron van deze informatie doen helemaal niet terzake. Controleer de feiten en kijk in de spiegel. Voor zover we weten leven we maar één keer, doe dat dan bewust en maak een keuze. Weg met onverschilligheid.

    Comment | May 17, 2010
  • mindfuckdivine

    Ik hoop dat iedereen die aanstoot neemt aan deze beelden vegetariër of veganist is anders vrees ik dat men eerst best even aan introspectie zal moeten doen ivm hoe wij, mensen dieren behandelen. Een goeie start lijkt me hier:

    http://www.earthlings.com/earthlings/video-full.php

    Als ik deze discussies lees evolueren deze altijd van een concrete gebeurtenis… een brutale afslachting van prachtige dieren in dit geval, … naar een abstractere, filosofische discussie over de waarden van mensen of nog meer uitgezoomd over lijden in het algemeen. Ik vind dit heel mooi en heel belangrijk omdat dat de essentie is van de discussie.
    Lijden is overal. De eerste stap is het leren zien, voelen.
    De tweede stap is het leren omgaan MET lijden.
    Dit kan door inzicht. Stopt het lijden daardoor? Niet noodzakelijk. verandert je eigen lijden daardoor? Absoluut! Heeft dit dan invloed op de omgeving? Misschien :-) It’s up to you to find out.

    Ik weet wel dat er heel wat filosofen daar heel nuttige dingen over te vertellen hebben die je kunnen helpen met lijden te plaatsen in je eigen wereldbeeld. Want als je goed kijkt hangt overal bloed aan. Achter elke hoek kan je lijden vinden. Als je er maar open voor staat om het te zien.

    Voor zij die echt interesse hebben in zulke filosofen… Ken Wilber is een aanrader.

    Mindfuckdivine

    Comment | May 17, 2010
  • Marleen

    Ik heb de film earthlings proberen uit te kijken maar ik kon niet meer na 45 min. Op dit punt gaat er door mijn hoofd heen; Op wat voor planeet leef ik!
    Dit is te gruwelijk voor woorden. Ik en wellicht vele anderen proberen te geloven dat het vlees dat we eten op een goede en pijnloze manier is geslacht. Wat heb ik me vergist!
    De pijn en het leed wat wij dieren aandoen is niet te omschrijven. De eerste paar minuten heb ik me nog in proberen te houden maar gedurende de rest van de film bleven de tranen maar over mijn wangen heen stromen.
    Ik hoop door het zien van deze video dat anderen ook tot dit inzicht komen.

    Comment | May 17, 2010
  • dit is echt niet normaal.
    dit moet stopppen !!!!!!
    ik heb het naar iedereen door gestuurd.
    groetjes lisa succes

    Comment | May 18, 2010
  • saskia

    walgelijk he. ik heb contact met het WNF opgenomenen ik kreeg bericht terug. antwoord:ze worden niet met uitsterven bedreigd dus er word nog niks aan gedaan maar het word wel in de gaten gehouden.
    idiooten leed is toch leed ze gaan zeker ieder jaar tellen als er dan een te weinig is doen ze er wat aan. nou vermoord ieder mens die je niet leuk vind of doe het voor de lol ze zijn voorlopig toch niet met uitsterven bedreigd

    Comment | May 20, 2010
  • Je wordt op een dag wakker en je denkt bij jezelf: “goh, laat ik eens een stel dolfijnen dol-fijn uitmoorden. Ik heb toch niks te doen”. Zó verdrietig word ik van de beelden. En ik kan me echt met geen mogelijkheid indenken dat je bewust besluit om tot zo’n actie over te gaan. Heeft de overheid niet ingegrepen, ook al was dan maar achteraf. Wist de overheid hier uberhaupt iets van? Ze worden niet bedreigd volgens het WNF? Als ik een haak in mijn lijf zou krijgen, zou ik me behoorlijk bedreigd voelen! Ik wil niet eens denken aan het ‘doel’ van deze gruwel actie. Hoe kun je zoiets uberhaupt ‘doel’ noemen?! Wat ontzettend verdrietig is dit allemaal. Sorry lieve dolfijnen. Ik hoop dat jullie een fijner plekje hebben in de hemel dan hier op deze klote aardkloot….

    Ook al ben je nog zo groot,
    Voor sommigen tel je niet mee
    Je leven is voor hen niks waard,
    Je bent niet langer veilig in de zee.
    Neergesabeld alsof je een een monster zou zijn,
    Er is geen ziel ter wereld die jouw pijn,
    Kan voelen zoals jij het hebt gevoeld
    Ik verzeker je: zo was de wil van God zeker niet bedoeld
    Dus rust nu maar zacht, kind van de zeegoden
    Jouw lichaam hebben ze opgeeist, maar jouw ziel kunnen ze nooit of te nimmer doden.

    Veel liefs,
    Lenny

    Comment | May 21, 2010
  • Vincent Schreurs

    Ik dacht dat de beelden uit Canada of Japan kwamen. Maar uit Denemarken had ik het niet verwacht. Reden om Canada, Japan en Denenmarken te boycotten. (Waar kan ik trouwens vinden de handtekeningenactie op deze sit?)

    Comment | May 23, 2010
  • Vincent Schreurs

    Ik heb het gevonden de handtekeningen actie op deze website. Maar wat is de reden dat ik het niet mee kan ondertekenen? Ik wil graag mijn naam zetten, tegen deze gruwelijkheden.

    Comment | May 23, 2010
  • bkth

    Als die knulletjes nou hun mannelijkheid willen bewijzen, dan kunnen ze zich nog beter onverdoofd laten besnijden, en vriendschap sluiten met de vijand.

    Comment | May 25, 2010
  • Van Japan of Canada had ik dit ook wel verwacht , maar van Denemarken nooit.
    Dit moet echt stoppen , walgelijk !

    Comment | May 25, 2010
  • Roy

    Als ik zie wat mensen dieren kunnen aan doen, dan schrik ik van wat ik met deze mensen zou willen doen.

    wij mensen zijn beesten.

    Comment | May 28, 2010
  • leo en miranda

    wij hebben hier geen woorden voor.
    wat moet je bij deze beelden nu nog zeggen.
    laat dit stoppen.
    en roy ja je heb gelijk .
    laten wij als mensen de dieren met liefde behandelen, zoals de dieren ook met de mens omgaat.

    ( je gaat van de dieren houden als je de mens leert kennen)

    Comment | May 30, 2010
  • Debora

    Wij mensen zijn zo hardleers!
    Je kan de Bijbel van voor naar achteren uitlezen en concluderen:
    We zijn nog geen stap verder. Ik zie de mensen graag als beschaafde en hoogstaande wezens, maar als je dit soort taferelen ziet, of waartoe mensen in oorlogen in staat zijn, dan weet je, de beschaving is maar een dun laagje. Dan denk je, Denemarken is een beschaafd land. Blijkbaar is er maar weinig meer nodig dan massahysterie om mensen aan te zetten tot moorden en het verlies van alle morele waarden. Daar word ik echt heel verdrietig van. Laat deze mensen tot bezinning komen! Laat deze mensen alsjeblieft tot inkeer komen. De aarde en de dieren zijn geen gebruiksvoorwerpen. Wij leven hier niet alleen voor onszelf. Het is zo’n prachtige wereld waar wij in mogen leven en kijk nou toch wat we ervan maken. Terwijl we voor hetzelfde geld in het paradijs zouden kunnen leven. Ga maar eens met dolfijnen zwemmen en dan begrijp je wat ik bedoel.

    Comment | June 6, 2010
  • Wilna Terwindt NL

    Dit moet stoppen !!

    Comment | June 17, 2010
  • Marij

    Daar word het mij gewoon slecht van.
    Begrijp niet dat dit niet strafbaar is.
    Wat een wreedheid en dat allemaal voor de fun.

    Comment | June 24, 2010
  • Elvira

    Beste Walter en anderen,

    Hartelijk dank voor het plaatsen van dit bericht Walter. Dit geeft mij een mogelijkheid om mijn hart te luchten en ik hoop dat je dat niet erg vind dat een vreemde dat op jouw Blog doet.

    Voor die gene die twijfelt of denkt dat dit hoax is met goed bewerkte foto’s…. Wat ik in eerste instantie dacht zijn hier wat filmbeelden.

    For the ones who doubt of it is hoax…

    Deze video’s bevatten ZEER SCHOKKENDE BEELDEN!

    These link comming with VERY SHOCKING IMAGES!

    Eerst deze maar van een interview met Kate Anderson, de gene die dit in de publiciteit heeft gezocht.
    http://www.youtube.com/watch?v=smkPdW0lY3E&feature=related

    Dan hier beelden, van zeer dichtbij en ZEER SCHOKKEN!!! en ik ben gestopt met kijken….
    http://www.youtube.com/watch?v=Oou3N5ylvdI

    En van veraf en zonder details daardoor wat minder schokkend, maar nog steeds goed over nadenken of je ze wil bekijken.
    http://www.youtube.com/watch?v=lrx_v6A3J-k&feature=related

    Zo staan er nog meer op you tube.

    Wat ik me alleen afvraag is het nut van de kettingbrief…?
    want hoe komen die handtekeningen bij de juiste persoon? Die persoon is in dt geval de starter van de petitie op Care2 (wat als ketting-mail is overgenomen door iemand) Mahalingam Sundaraman een Indiëre (wraakactie van een Indiër?) een man van 70 jaar oud, maar die petitie wordt niet bijgehouden en de foto’s zijn kruisjes. Er is ook al actie geweest door de Partij voor de dieren inderdaad, maar die hebben al actie ondernomen zonder onze handtekeningen, dus wat nu als je toch je stem mee wil laten tellen? Ik ga dus de links volgen van Menno en kijken of deze het serieus nemen en het niet als Hoax zien ook al doet Menno dit niet.

    Mvg Elvira

    Comment | July 4, 2010
  • Elvira

    Mijn excuses voor mijn slechte spelling en gramatica, maar het is ook al laat. Ik kan het helaas niet meer veranderen.

    Comment | July 4, 2010
  • zegiknietjuhsneubern

    heey sneu berns..!

    jullie moeten es nadenken..!

    om my gosh denk een naa..!

    die dieren willen toch ook gwoon leven..!

    stel als zij jou zouden opensnijden..!

    jonge ga toch fietsen inplaats van dolfijven vermoorden..~!

    de groeten jullie meest gehaten klant!!!

    Comment | July 5, 2010
  • zegiknietjuhsneubern

    jonge dikke apen

    je gaat toch niet een steltje dolfijnen vermoorden dat is pas een sneu beroep..!

    ga dan liever je oma helpen in een koekjes winkel ofzoo..!

    bedenk maar wat..!

    een dolfijn heeft toch ook een leven..!
    dolfijnen zijn net zo iets als ons..!

    gaa dan fietse joh ..!

    sukkels

    Comment | July 5, 2010
  • Ik kreeg vandaag per e-mail die gruwelijke kettingbrief en antwoordde met onderstaand bericht naar de bulk e-adressen die ik bij dat bericht vond.

    Hallo allemaal,
    Zoals zo vaak blijkt hebben zaken, hoe aangrijpend ook, vele onvermoede kanten.
    Bij mij ging er in ieder geval een belletje rinkelen, zo’n onwaarschijnlijke begeleidende tekst vond ik het.
    Met een klein beetje Google vond ik deze link die ik aandachtig doornam:
    http://blog.walterdevos.be/massamoord-van-dolfijnen-in-denemarken-walvissen-ketting-mail-bloed-slachting-ritueel-slachtpartij-eiland-jonge-mannen
    Terecht vraagt iemand zich ook af wat het nut van zo’n (bovendien gekleurde en manipulerende) internet-vervuilende kettingbrief is als de handtekeningen toch niet op de goede plek terechtkomen.
    Als we deze slachting willen stoppen zijn er andere wegen, die ook in die link staan.
    Vriendelijke groet,
    Fedde Engwerda

    Aanvulling hier:
    Impulsief zijn kan leuk zijn, maar is niet altijd verstandig.
    Maak ook niet je hele adresboek openbaar; vinden veel mensen niet leuk!

    Comment | July 11, 2010
  • Corrie

    Het is schandalig. Dit moet meteen stoppen!!!

    Gr, Corrie.

    Comment | July 21, 2010
  • Hallo

    Ik ben, verheugd dat u dit artikel hebt geplaatst
    Ik heb het ook geplaatst met wat info en een petitie,ik ga ook nog adressen van de regering en ambassades zoeken
    Dan voelen de echte dieren,vrienden zich niet machteloos en steunen waarschijnlijk de actie
    Ik zou willen vragen dit er ook er bij te voegen en het( terug in de kijker te plaatsten
    Misschien bent u ook bereid van nu en dan ook uw steentje bij te dragen
    voor het gigantisch dierenleed,op u tempo maar elke helpende hand is een steun meer
    Geef me maar een seintje
    Ook voor de lezers

    Comment | September 7, 2010
  • hier moet er iets aan gedaan worden we moete ten strijd kill those fuckers save the animals

    Comment | September 18, 2010
  • Sharon

    Mijn god O_O
    dit is niet te geloven,
    echt te erg voor woorden,
    wat is DK voor land zeg
    laat ze daar eens wat aan doen!

    Comment | September 21, 2010
  • Linda

    Jeetje lekker naief allemaal.

    Deze dolfijnsoort is geen uitstervend ras. Iedereen neemt gewoon maar van alles aan wat er per email doorgestuurd wordt.Ik zal niet ingaan op het feit dat niet in Denemarken is, dat is al een paar keer genoemd en dat moet ook niet uitmaken.

    Dit is een eeuwenoude traditie net als elk ander geloof heeft en ik zal niet in detail treden anders krijg je dat weer. Het is inderdaad niet echt een fijn gezicht maar (net als wij onze koeien slachten) wordt er gertracht het zo snel mogelijk te doden.

    Het is moeilijk voor te stellen dat dit nog gebeurd maar het gebeurd OVERAL OVER DE HELE wereld, OOK IN NEDERLAND.

    Begrijp me niet verkeerd, ik ben geen voorstander en zou het niet kunnen maar het is wel vreselijk hypocriet om te denken dat we hier een stokje voor zouden moeten steken, het gebeurd elke dag en overal, ook hier in Nederland. Alleen in een andere vorm.

    Kijk eerst even naar je eigen volk voor je een ander aanvalt!!!!!!

    Comment | September 30, 2010
  • Johan Emmeloord

    Mijn God, mijn God,

    Augustinus waarschuwde de mens al in het jaartal 372 voor het kwaad van de mens…met de woorden;

    “Het zijn slechte tijden! Het zijn moeilijke tijden! Dat zeggen de mensen tenminste. Laten we liever goed leven, dan worden de tijden vanzelf goed. Wij zijn de tijden. Zoals wij zijn, zijn de tijden…Waarom teleurgesteld zijn, waarom mopperen op God? De wereld is slecht, jazeker slecht…Wat is er dan zo slecht aan de wereld? Want de hemel, de aarde en het water zijn niet slecht, en alles wat daarin is, vissen, vogels en bomen ook niet. Alle dingen zijn goed. Nee, het zijn de slechte mensen die de wereld slecht maken.’

    God geef ons mensen…
    Kalmte om te aanvaarden wat we niet kunnen veranderen..
    Moed om te veranderen wat we kunnen veranderen…
    Wijsheid om tussen deze twee onderscheid te maken.

    Dit met onze lieve en mooie en intelligente Dolfijnen MOET STOPPEN.

    Comment | October 7, 2010
  • Herman de Muinck

    Wat een stuitende vertoning van ernstig dierenleed.

    Comment | October 11, 2010
  • Eagel

    Mensen toch … al wat ik hierboven lees is waar . Iedereen is van menig dat zulke slachtpartijen niet meer mogen gebeuren . De enige reden van deze moordenaars is GELD ! Deze moordenaars vinden dat die dolfijntjes te veel vis eten en dat zou nadelig kunnen zijn voor hun visvangsten die wij netjes voorgeschoteld krijgen in de winkel ! BESTE MENSEN DENK ERAAN ALS JE VERSE VIS GAAT KOPEN IN DE WINKEL OF OP EEN MARKT ! DAT JE HET VOEDSEL EET VAN DIE DOLFIJNTJES DIE AFGESLACHT WERDEN VOOR JULLIE … Geld … GELD… en nog eens Geld .Dus beste mensen als je verse vis wilt kopen sta dan eens even stil bij deze slachtpartij ? Conclusie “geen vraag geen aanbod meer”

    Comment | October 11, 2010
  • denise huizeling

    dit slaat gewoon helemaal nergens op!!
    dat ze die arme beesten afslachten ….
    en het zijn ook nog bedreigde diersoorten!!
    hoe zouden zij het vinden als ze ondschuldig waren en dan met een massa anderen werden afgeslacht?
    DE REGERING MOET HIER ZO SNEL MOGELIJK IETS AAN DOEN!!!!!!!!

    DIT MOET STOPPEN

    Comment | October 16, 2010
  • drees

    really i hate stupid people…like these…killing animals for fun

    come over herre and i kill u all….for fun

    Comment | October 18, 2010
  • Ingrid

    This has to stop!!!

    Comment | October 19, 2010
  • Ik ben net als gelukkig veel mensen tegen het uitmoorden van dieren in het algemeen en in dit specifieke geval natuurlijk ook. De kettingbrief heeft mij vandaag bereikt en ik heb eerst gegoogled op Calderon dolfijn, vond toen gelukkig deze blog met bijna bovenaan de reactie van Menno en verderop ook die van Fedde.
    Een goed advies om eerst goed te lezen wat je ondertekent en wie daar achter zit. Laten we de protesten aan de juiste instanties richten en niet zomaar een kettingbrief ongecontroleerd doorsturen. Ik vrees dat de dolfijnen daar niet echt iets aan hebben.
    En inderdaad, als we iets aan dit soort zaken willen doen, mail de ambassade, koop zelf alleen verantwoord gevangen vis (wees kritisch).

    Comment | October 22, 2010
  • jo cuyx

    Dear Sir/Madam,

    I was shocked to learn of brutal killings of dolphins on the Faroe islands as part of a yearly ‘festivity’. People may need to kill animals for food but turning that into a ‘feast’ reminds me of the massive shooting by Buffalo Bill and his gang of the bisons in the American prairies. They did that for fun. I thought we had left that behind us. If the Danish government allows this barbaric practice, and continues to allow this, clearly I was very, very wrong!

    Dumbfounded,

    J Cuyx
    Belgium

    Comment | October 25, 2010
  • M Corstjens

    Afschuwelijk en mensonwaardig.
    Een overheid die dit toelaat is crimineel.
    EUROPA, HALLO????

    Comment | October 26, 2010
  • abel

    ze moeten die vuile klootzakken zelf een haak door hun buik trekken.
    wat een vuile etterbakken
    denemarken is bij mij uitgescheten en goed ook

    Comment | November 4, 2010
  • Catharina Woltjer

    Dit moet stoppen!!!

    Comment | November 8, 2010
  • rudi

    wat een rotzakken zeg !!!!!!!! wordt tijd dat ze zelf een haak door de pens heen krijgen .

    Comment | November 8, 2010
  • Michiel

    Dat het zwartmakerij is uit Arabische hoek doet niets af aan de feiten, deze zijn bevestigd door Greenpeace en WNF.
    En neem ‘t het deze Arabieren in dit geval eens kwalijk… gelijk hebben ze!

    Comment | November 9, 2010
  • Walter

    Natuurlijk is het vreselijk, maar het e.e.a. moet wel wat genuanceerd worden, maar dat is hier al gebeurd.
    Dat het nogal aangedikt is, is mij wel duidelijk. Met name foto 1 is duidelijk een amateuristisch staaltje Photoshop, en dat zeg ik vanuit mijn vak!!

    Comment | November 10, 2010
  • Walter

    Het is vreselijk, laat daar geen onduidelijkheid over bestaan, maar dat het allemaal wat genuanceerder zit is mij wel duidelijk, met name de eerste foto is een amateuristisch staaltje Photoshop zichtbaar, en dat zeg ik vanuit mijn vak!!

    Comment | November 10, 2010
  • usha

    in Japan gebeurt het zelfde ik raad aan om deze beelden aan al u vrienden te tonen. En petitie te onder tekenen . er zijn al zoveel dieren al met uitsterven bedreigd. Dolfijnen zijn zeer intlegenten solciale dieren. Ze hebben al verschillende mensenlevens gered. Ik raad iedereen ook op you tube te kijken naar stop dolphin killing en ondekkt het gruwlijk geheim van Japan. Zij slachten 20000 dolfijnen per jaar . Voor hun is dat traditie. Smerige Japanners.Stuur dit door naar iedereen zet het op face- book of netlog en laat zoveel mensen aub kijken op you tube. Nu moeten we actie nemen voor het te laat is kijk ook naar de cove en laat het aan zoveel mogelijk dierenliefhebbers zien.

    Comment | November 11, 2010
  • Tom

    Wat een debiele mensen zitten toch boven mij te posten zonder het bericht van Menno (2e reactie) niet hebben gelezen of gewoon meedoen aan deze onzin.

    Comment | November 12, 2010
  • Esmiralda

    Ik heb vanwege de mail, die blijkbaar bij veel mensen in de mailbox is gevallen, contact opgenomen met greenpeace. (Zouden meer mensen moeten doen als ze bijv.aan dit soort dingen twijfelen.) Zij hebben mij verteld dat de mensen op de eilanden heel fel reageren op bijvoorbeeld protestacties en dit meer als bevestiging zien dat wat ze doen goed is.

    “Wanneer we de beelden zien van de jacht is onze eerste reactie
    uiteraard om erop uit te trekken en deze slachting tegen te houden.
    Confronterende acties die we in het verleden tegen walvisjagers in
    Scandinavië hebben gevoerd hebben ons laten zien dat deze aanpak lang
    niet altijd effect heeft. De mensen van de Faröer stellen zich
    buitengewoon fel op tegen externe druk om een einde te maken aan hun
    jachtpraktijken. Het bevestigt de eilandbewoners nog eens extra in hun
    overtuiging dat de jacht beschermd moet worden als deel van hun
    rechtmatige culturele identiteit. We hebben ontdekt dat het effectiever
    is om niet altijd de confrontatie te zoeken.”

    Daarnaast is het zo dat de jacht op de eilanden steeds minder wordt. In het jaar 2008 is de jacht niet doorgegaan en waar in de jaren 80 nog duizenden dieren het leven eiste, zijn er vorig jaar “maar” 350 dieren om het leven gekomen. Natuurlijk is elk leven een leven en zijn 350 dieren alsnog teveel maar het is goed om te zien dat het af neemt. Daarnaast zit het vlees van de dieren vol kwik, wat het eiland schaadt, maar ook de mensen die toch besluiten het te consumeren (bijv. verhoogt risico op parkinson). Waardoor er een verhoogde kans is dat de slachtingen vanzelf (voor een groot deel) gaan uitsterven.

    De slachtingen vinden dus wel plaats en moeten gestopt worden. Maar dit kan beter indirect als direct, gezien hoe de mensen reageren.
    Mochten mensen toch iets willen doen tegen deze slachtingen, wordt geadviseerd contact op te nemen met bijv. de 1e minister van denemarken.
    Of dierenwelzijnsorganisaties te steunen die acties voeren tegen de jacht op walvissen.

    Comment | November 12, 2010
  • Rien

    Al die mensen die nu zo verontwaardigd reageren, hoop ik ook dat ze geen kip meer eten en eieren. Want wat gebeurt er met alle haantjes die geboren worden? Precies die verdwijnen levend in de gehaktmolen, want daar heeft de industrie niets aan. Wat gebeurt er met jonge stiertjes? Precies, maar dat zien wij Nederlanders niet want dat gebeurt allemaal achter gesloten deuren.

    Dit gebeurt openlijk en daarom is iedereen verontwaardig(ik ook), maar in ons beschaafde Nederland gebeurt zoveel wat het daglicht niet kan verdragen. Maar daar doen de mensen net of ze van niets weten, want dat stukje kip is toch wel erg lekker en goedkoop.

    Heeft niemand hier de documentaire op de VPRO gezien over de kuikens? We meten met 2 maten, omdat het nu om dolfijnen gaat.

    En inderdaad Denemarken kan hier niets aan doen. Australië dood haaien, kan Engeland hier iets aan doen? De Faroër Eilanden zijn autonoom en vallen alleen onder de Deense kroon, net zoals Australië autonoom is, maar wel onder Britse kroon valt.

    Comment | November 17, 2010
  • John en Monique Edens Huizen Noord-Holland

    Ze zouden deze personen eens het zelfde moeten laten doen tussen een school witte haaien kijken of ze dan ook zo flink zijn, wat een schooiers ze zijn nog erger dan beesten

    Comment | November 17, 2010
  • Stefan

    Als ik dit zo zie, zou ik spontaan elk ‘mens’ die aan deze doelloze slachting deelneemt of langs de zijlijn staat, een kogel door hun onnozele kop willen schieten.
    Dit maakt me zo gruwelijk kwaad !!!!

    Comment | November 18, 2010
  • Anneke

    Ik heb gister de documentaire over de dolfijnslachting in Japan gezien en ik was DIEP geschokt over de informatie en de beelden. Ik wist dat ze in Japan niet diervriendelijk waren en jagen op dieren die exclusief zijn.. Maar ik was zo geschokt over dit hele gebeuren! Nou kan ik stichtingen en goede doelen niet financieel steunen, maar ik dacht bij mezelf; Als er ook maar 1 manier is om deze mooie wezens te steunen of de mogelijkheid dat ik ook maar enige bijdrage kan leveren, dan wil ik dat doen!!! Ik was dus ook opzoek naar manieren om dat te doen, waardoor ik op deze website terecht kwam… SCHANDALIG!!! Ik wist niet dat zoiets gruwelijks zo dicht bij kon gebeuren(vergeleken Japan) en ik had zoiets al helemaal niet verwacht van een land zoals Denemarken!
    Hoe kunnen mensen(ons soort) zo ACHTERLIJK, GRUWELIJK, MENSONTEREND EN DIERONVRIENDELIJK zijn!!?!??!! Dat de mens slacht om zich te kunnen voorzien van voedsel; ok. Maar dat zij hiervoor honderden grienden voor moeten vermoorden geloof ik niet. Er zijn nog talloze andere bronnen van voedselvoorzieningen. Wat hier nog erger aan is, is het feit dat ze misbruik nemen van de goedaardigheid van deze dieren, dat ze misbruik nemen van de nieuwsgierigheid(hetgene wat er mede voor zorgt dat deze dieren speciaal zijn!!!). Het is al helemaaaaaaal schandalig dat dit nodig zou moeten zijn voor het worden van een man. Dat oude tradities niet meer van deze tijd zijn lijkt me duidelijk. Jaren of misschien wel een eeuw terug waren er misschien geen andere voedselbronnen, maar nu kan dit echt niet meer! En volgens mij worden deze mannen geen man door deze traditie maar het zijn gewoon BEESTEN!!! Ik word dan ook KOTS EN KOTS MISSELIJK van dit gebeuren, van mij mogen die mannen ook met een haak in hun rug mee worden gesleurd van de straat en vervolgens langzaam doodbloeden!!!

    Comment | November 19, 2010
  • Fleur Bloem

    Dit geweld moet stoppen, zowel door:
    Denemarken, Noorwegen, IJsland en Japan.

    Dit hoort niet meer thuis in deze zogenaamde beschaafde landen.

    Comment | November 19, 2010
  • Derk Jan Meijer

    Doe er echt eens iets aan en steun Seasheperd ipv kettingbrieven ondertekenen.

    http://www.seashepherd.org/support-us/

    Comment | November 22, 2010
  • Liam Croon

    ik heb ook deze kettingbrief ontvangen, normaals haat ik kettingbrieven maar dit is inderdaad wel een erg serieus.
    Als ze een ritueel naar volwassenheid doen is dat een zwaar gefaalde poging. En welke gek is hier op dit idee gekomen?!?!
    Ik heb de kettingbrief doorgestuurd aan mijn hele vriendenlijst.
    Ik hoop echt dat hier iets aan gedaan word want dit is gewoon wreed en zwaar verboden, dit is gewoon massale dierenmishandeling, althans zo noemen de meeste mensen het, maar dit vindt ik gewoon moord.
    Deze dolfijnen hebben allemaal ook recht om te leven en niet het recht om dood te gaan voor een of ander stom onvolwassen *** ritueel)

    Comment | November 22, 2010
  • Ik wil die mail uit volle overtuiging ondertekenen maar wat er nergens in vermeld staat is bij welke instantie die lijst ten lange laatste moet terechtkomen. Ik zie er anders het nut niet goed van in.

    Comment | November 23, 2010
  • Ward Dossche

    Bullshit.

    Deze aktiviteit is reeds jahaaaaaaaren onder de controle van de IWC (International Waling Commission) en is al meer dan 20 (TWINTIG, TWENTY, VINGT, …) gestopt.

    Dit zijn oeroude beelden en framegrabs van een film gemaakt door de Belgische cineast Marcel Verbruggen … het staat me voor ergens midden in de jaren 80.

    Stop aub de waanzin met het rondsturen van deze nonsens.

    OK?

    Comment | November 27, 2010
  • aimee

    @Ward Dossche: misschien zijn de beelden oud, het slachten gaat nog door:
    http://www.seashepherd.org/news-and-media/editorial-100913-1.html

    geen duizenden meer, maar toch.

    Comment | December 9, 2010
  • boudewijn

    Niets zo bizar als de werkelijkheid. Een barbaars ritueel die met alle middelen moet worden gestopt.

    Comment | December 10, 2010
  • Ik wil deze mail heel graag ondertekenen, omdat dit verschrikkelijk is.
    Ik ben houd van vis, maar dit kan en mag niet.
    Dolfijnen zijn heel sociale beesten.
    koeien an andere dieren worden eerst verdooft, dan geslacht,
    maar deze dofijnen moeten lijden, WAAROM?
    vriendelijke groet Rob vab Raath

    Comment | December 11, 2010
  • herbert koekkoek

    Ben een tijdje min of meer van de kaart geweest uit woede en ongeloof wat ik op deze mail zag. Kwam uiteindelijk uit bij een mail-actie van de Partij voor de Dieren, waarbij je een mail kunt ondertekenen direct gericht aan de president van de Faroer. Mét de mededeling dat je niet van plan bent de eilanden te bezoeken zolang deze barbarij doorgaat. De Faroer doen moeite meerc toerisme te lokken. Je zult daar zijn en dan dit ritueel mee maken.
    Wat moet er trouwens terecht komen van de jongens die traditiegewijs uitgedaagd (gedwongen?) worden tot deze slachtpartij. Wanneer ik zoiets op m’n 18e gedaan had, ik denk dat het m’n hele leven bijgebleven was als een schandvlek op mijn bestaan.

    Comment | December 16, 2010
  • those people suck…

    it is clear- work of some coward, with his gun or a knife.
    Wy they don’t sloughter some murderer or a pedo. But then they kill innocent animals.

    bull shit

    Comment | January 10, 2011
  • Gorik B.

    dag Walter,
    ik vind dit een schande ik heb de e-mail gekregen maar de foto’s niet kunnen zien (gelukkig ik ben nog maar 10) WAT DENKEN DIE DENEN WEL DAT ZE DE DOLFIJNEN ZO MAAR KUNNEN AFSLACHTEN IK VIND DIT EEN SCHANDE VOR DE MENSHEID !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! :( :(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(:(

    Comment | February 11, 2011
  • Hennie

    Ja.. Misschien wat ultrazone afschikkings geluidsbronnen plaatsen daar in de baai zodat die beesten er niet meer in zwemmen. Of een paar op afstandbediende mijnen.. als het dan weer eens zover is dan… boem! Leren ze het wel af.

    Comment | February 19, 2011
  • Straatkim

    Dankjewel voor het plaatsen,

    Ja, er zit hypocrisie in deze kettingmail.
    Ja, we doen het zelf netjes achter gesloten deuren.
    Ja, het is makkelijk een ander te veroordelen.

    Is het daarmee dan maar weer allemaal afgedaan?
    Of gaan we ervoor om hierin iets te veranderen.

    Ik stel negen zinnen voor:
    Het spijt me dat ik dit gecreëerd heb
    Vergeef me alsjeblieft
    Dankjewel
    Ik hou van jou

    Ho’oponopono, Ik raad je aan om eens te Google’n naar de
    ongelofelijke resultaten van wat we wel kunnen doen.

    En
    Net als ik zijn deze mensen, Sea shepherd en iedereen die zich aangesproken voelt hierin (ik dus ook) op zoek naar wat geluk in hun leven.
    Net als ik hebben deze mensen ervaring met verdriet, eenzaamheid en wanhoop
    Net als ik poroberen deze mensen lijden in hun leven te vermijden
    net als ik proberen deze mensen hun behoeften te vervullen
    En net als ik leren zij over het leven

    Avatar Compassie oefening

    Doe alsjeblieft met me mee.
    Misschien lijkt het niets voor jou, dat wil niet zeggen dat het niet werkt. Je kunt het in jezelf voelen. En het is simpel en je kunt het nu doen. Het kan wel.

    Want we willen toch eigenlijk allemaal dat dit verandert?

    hartelijke groet,
    StraatKim

    Comment | April 27, 2011
  • Straatkim

    Interessant Walter,
    We zijn elkaars ongelijk aan het bewijzen.
    Ik kan dan niet helemaal meegaan in wat Sea Shepherd schrijft,
    maar wel begrijpen.
    Ik kan dan niet helemaal meegaan in wat jij schrijft,
    maar wel bergijpen.

    Ik wil je toch even wijzen op het volgende:

    “Bij een simpele zoekopdracht naar de zogenaamde intelligente dolfijn die “Calderon” heet komen we niet verder dan Felipe Calderón, de huidige president van Mexico. Dat belooft alvast niet veel goeds. ”

    Bij een iets uitgebreidere zoektocht blijken ze wel degelijk te bestaan.
    Google maar eens naar Calderon Tropical.
    Dan vind je ze wel. Je gaat hier dus iets te kort door de bocht om het ongelijk van een ander te kunnen bewijzen. Waarom?

    Oké, alles wat ik zie is een reflectie van mij, zoals ik hierboven schreef, dus “Ga ik weleens tekort door de bocht om het ongelijk van
    de ander te bewijzen? ” Ja. Dat kan ik wel (h)erkennen.

    En waarom zou ik dat doen?
    Om mezelf beter/superieur te vinden?
    Omdat het me een schijngevoel geeft van controle?
    Omdat ik iets niet in mezelf wil herkennen en het liever
    op een ander projecteer en die veroordeel?
    Om samen verder te komen? dat kan ook minder aanvallend en samen
    onderzoekend.
    Om een oplossing te vinden voor de situatie, omdat je vindt dat de
    ander die nog niet helemaal heeft gezien en je ziet dat je daarin iets
    kan bijdragen?
    Omdat ik het gevoel heb dat verschillende standpunten niet in harmonie naast elkaar kunnen bestaan?
    Omdat ik geloof dat alles moet zijn zoals ik het zie?

    Allemaal puzzelstukjes en vast nog wel meer…

    Wat gaan we hiermee doen Walter. (en wie dit nog meer leest)
    Ik beloof bij deze dat ik de dialoog aan zal gaan met Sea Shepherd.
    Om te kijken of ik met hen samen tot een nog effectievere manier kan komen
    om dit voor elkaar te krijgen. Voor elkaar krijgen. Of meer nog samen doen. We krijgen terug wat we zijn en doen.

    Je staat nummer één in Google als je Calderon dolfijn opzoekt.
    En daar staat nu dat Calderon dolfijnen niet eens bestaan.

    ben je bereidt om je tekst te herzien?
    Om hier verantwoordelijkheid te nemen?
    Om de dolfijnen te steunen?
    Is dat niet wat jij ook wilt?
    Wil je dit verantwoorden wat daar gebeurd?
    Is er niet ook een deel in jou wat meeleeft als je dit ziet?

    Ik hoop dat je me wilt antwoorden…
    Dan weet ik of het mij gelukt is om iets met je te delen waar jij wat
    mee kunt. dat zou ik namelijk graag willen.

    Dat kan op straatkim@live.nl
    hartelijke groet,
    Straatkim

    Comment | April 28, 2011
  • wanhopig meisje

    ik vind dit afschuwelijk
    nu japan eindelijk gestopt is met walvis jagen was ik zeer opgelucht
    maar dat ben ik nu hellemaal niet dit is te erg voor woorden ( dit hoort gewoon niet gruwelijk)en ook nog een iets wat nog moet gewten door mensen is dat geert wilders zeurt over het hala slachten maar heeft hij dit nog niet gezien dit is gewoon veel te erg en nu on deze periode staan de walvissen op uitsterven

    Comment | May 9, 2011
  • Denemarken Haters

    Denemarken.. Een verschrikkelijke gruwelijke land, Geen beschrijving ervoor.
    Dolfijnen zijn vrolijke, onschuldige beesten. Dit bewijst niet dat als je dolfijnen met haken en messen vermoord, dat je ”volwassen” bent.
    En Japan met zijn zogenaamde ”Traditie”. En Denen die de godsdienst voor schut zet. Niet racistisch bedoel maar ik hoop wel dat een paar ”Terrors”:
    hun allemaal wel een lesje leren.

    Mijn lievelingsdier is als volgt: Dolfijn o_O
    Maar als je dit ziet.
    Levenloze, Hersenloze Denen die Massa op volg misschien 1000 dolfijnen moorden.

    Comment | July 29, 2011
  • wat zouden ze er van vinden als hun met een hamer in hun gekkop geslaagen worden zo zielag van die dolfijnen ik hoop dat al die mensen die dat doen een marteldood met heel veel pijn krijgen die gekkemensen ik wil niet eens mensen techen die mogolen zegen het is gewoon zielag

    Comment | October 19, 2011
  • Renske

    Mensen,
    iedereen reageert wel boos en gefrustreerd, maar ik heb niemand nog het nieuws in zien stappen of andere actie’s zien ondernemen.
    Het is verschrikkelijk wat hier gebeurt, maar zolang iedereen zijn frustratie op deze site aan het uiten is, had er al lang actie ondernomen kunnen worden.
    Ik ben zelf ook een dierenvriend en vind deze afbeeldingen ook verschrikkelijk. Zoals al eerder werd genoemd word het op een brute wijze gedaan, en lijden de dieren ook pijn.
    Maar het blijft een eeuwenoude traditie, die waarschijnlijk vroeger is ontstaan tijdens de walvisjacht.
    Daardoor zullen de inwoners van het eiland de populatie wel nauwlettend in de gaten houden.
    Ieder land heeft zijn eigen partij die opkomt voor de dieren, die zal ook in dat land aanwezig zijn, en er vast ook op toekijken hoe de daden worden verricht.
    Goed zal die partij niet zijn, want er moet een steekje bij je los zitten als je dit wilt goedvinden.
    Maar die mensen weten niet beter, en zijn er zo mee opgegroeid.
    Daardoor zullen buitenstaanders dit nooit goedkeuren, en hebben wij er dus ook zoveel op aan te merken.
    Het eerste bericht is bijna 3 jaar geleden geplaatst, en de foto komen niet van een “nederlandse” site af. Hoe hebben wij dan het harde bewijs dat deze activiteiten nog steeds gaande zijn?!

    Ik probeer niks goed te praten want deze daden zijn ronduit schandalig en onacceptabel!
    Maar onze berichten helpen echt niks aan de situatie en de omstandigheden van die dieren daar! Onderneem liever actie tegen zulke gruwelijke daden dan op deze site je woede uit te spreken, zodat je het gevoel kan hebben als mens ‘ik heb mijn plicht weer gedaan’.
    Want iedereen is boos, en doet niks. En denkt met een berichtje die dieren te kunnen helpen.
    Daar worden ze heus niet meegeholpen, dus als jullie echt wat willen doen, onderneem dan ook iets!
    I.p.v. als een kip zonder kop hier jullie woede te uiten!

    Comment | November 6, 2011
  • Maria

    https://www.partijvoordedieren.nl/recent/emailacties/i/2

    Comment | November 20, 2011
  • ahendriks

    Weet met zulke dingen geen raad, maar kunnen we hier niets aan doen, Ik heb green peace hier nooit over gehoord. Maar die zeehonden slachting in Canada gaat ook ieder jaar gewoon door.
    HET IS TOCH HELEMAAL NIET NODIG OM OP DEZE MANIER MET BEESTEN OM TE GAAN EN IN DIT GEVAL ZOOGDIEREN. ONBEGRIJPELIJK WANT OP DE FOTOS ZIE IK STERKE JONGE MANNEN.
    ZIJN DIE WEL VAN DEZE TIJD???????????????????

    BEDANKT VOOR HET WERELDKUNDIG MAKEN EN NOGMAALS WAT KUNNEN WE DOEN????????!!!!!!!!!!!!!

    Comment | November 25, 2011
  • PETER

    dit is gewoon massamoord het moest gewoon verboden worden zulke landen moesten ze gewoon massaal boycotten.

    Comment | November 25, 2011

mustsee.jpg

Powered by WordPress. Original Theme: TheBuckmaker. CopyPaste, Mag. Fischler Remixed by myself.